Waar bevinden uw monteurs zich wanneer een machine toch onverwachts uitvalt? Welke monteur heeft de juiste skills en kan als eerste ter plekke zijn? Hoelang werkt een monteur aan een specifieke oplossing? De antwoorden op deze vragen bieden handvatten om uw onderhouds- en serviceprocessen goed te kunnen stroomlijnen.
In de praktijk kunt u dat inzicht alleen verkrijgen wanneer de monteur het nut van deze informatie inziet en aan de voorziening ervan meewerkt. Hierdoor weet u waar de monteur zich bevindt, maar ook hoelang een specifiek type onderhoud duurt. Alleen dan bent u in staat goed te kunnen plannen en afspraken te maken met de klant die u ook kunt nakomen.
Het is mogelijk dat deze vraag naar informatie weerstand oproept bij de medewerker. En dat er vragen worden gesteld met betrekking tot privacy, zelfstandigheid en vrijheid in werken. Hierdoor kan acceptatie een probleem worden. De oplossing? Betrek uw monteurs zo vroeg mogelijk in de vereiste ontwikkelingen. Zo ontstaat er draagvlak over het nut van deze informatie. Én minstens zo belangrijk: maak de handeling van de informatieoverdracht zo eenvoudig mogelijk.
Centraal in de aanpak van PeachGroup staat het in kaart brengen van uw processen. De gebruikersbeleving is hierin essentieel. Wanneer uw monteurs weten waarom ze een handeling uit moeten voeren en dit geen grote opgave is, wordt voor hen de drempel verlaagd om dit ook daadwerkelijk te doen en verdwijnt de weerstand.
PeachGroup licht uw monteurs in over de reden en het belang van de uit te voeren handelingen. We geven aan dat hun input voor het inzicht zorgt dat nodig is voor een goede stroomlijning van uw bedrijfsprocessen. Zo is bijvoorbeeld informatie over wanneer en hoelang een monteur met een opdracht bezig is van groot belang voor de planning. Informatie over het materiaalverbruik biedt input voor het optimaal kunnen managen van uw spare parts.
Voor work order management maakt PeachGroup gebruik van meerdere softwaremodules: SAP CS, SAP PM, SAP MRS, Click en Mobile X. Met deze systemen kunnen activiteiten voor service en onderhoud worden gepland en uitgevoerd. Daarnaast kan met deze systemen alle benodigde informatie worden beheerd. Ook wordt het mogelijk om al uw onderhouds- en serviceprocessen op elkaar af te stemmen en ze daarmee soepel te laten verlopen.
Bekijk hier de softwaremodules waar wij vergaande kennis van hebben.
Voor een klant maakte PeachGroup de uit te voeren handelingen voor de monteurs zo eenvoudig mogelijk. Een simpele handeling, zoals één druk op de knop ‘Aangekomen op bestemming’, maakte uitvoering laagdrempelig. Dit verlaagde vervolgens de weerstand. Tevens werden er door de eenvoud minder fouten gemaakt. Een simpele handeling is daarnaast ook goedkoper. Er wordt immers minder gevraagd van het ondersteunende systeem wat betreft complexiteit, waardoor deze goedkoper kan zijn.