Peachgroup maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die met pagina’s van deze website worden meegestuurd en door uw browser op de harde schrijf van uw computer worden opgeslagen.  Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Voor het plaatsen van cookies is soms wel en soms geen toestemming nodig. Als u niet akkoord gaat met onze cookie statement dan plaatsen wij alleen de functionele cookies. Als u meer wilt weten over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die daarmee verzameld worden en over uw rechten op dit punt, lees dan ons cookie statement en privacy policy om meer te leren over onze cookies.

Spare parts management

Wij realiseren hogere servicelevels en kostenbesparing

Maintenance managers en MRO-stock managers krijgen steeds vaker te maken met een ogenschijnlijke tegenstelling: verhoog de servicelevels én bespaar kosten. Een dilemma dat opgelost kan worden met een grondige analyse van de spare parts behoefte, voorraad- en gevolgkosten, besteltijden en interne processen.

Onze aanpak in spare parts management

Procesoptimalisatie

Centraal in de aanpak van PeachGroup staat een analyse van de kosten van spare parts ten opzichte van de kosten van het niet beschikbaar zijn van spare parts. We analyseren uw processen op verschillende niveaus en doen u aanbevelingen die direct leiden tot kostenreductie bij een gelijk of zelfs hoger kwaliteitsniveau. Deze analyse voeren we uit op verschillende dimensies:

  • Wat kost op voorraad houden?
  • Wat is de waarschijnlijkheid van defect?
  • Wat is de ideale voorraadstrategie?
  • Zijn er doublures?
  • Wat is de doorlooptijd van bestellen?
  • Wat zijn de gevolgen van het niet beschikbaar zijn van het spare part?

Dit is geen statische analyse. Een nieuwe technologie, zoals bijvoorbeeld 3D-printing, kan voor een aantal spare parts een kostenefficiënt alternatief zijn wanneer deze spare parts niet op voorraad worden gehouden, maar wel snel beschikbaar moeten zijn. Denk hierbij aan spare parts die niet frequent nodig zijn en waarbij het op voorraad houden hiervan het risico meebrengt dat ze nutteloos en dus zonder waarde worden door nieuwe technologie.

PeachGroup heeft de ervaring dat door rationalisatie en optimalisatie grote besparingen worden gerealiseerd in spare parts management bij gelijke of zelfs hogere servicelevels.

Onderhoudsproces

Met nieuwe technologieën, zoals Internet of Things, kan veel correctief onderhoud vervangen worden door gepland preventief onderhoud of zelfs predicatief onderhoud. Doordat een machine zelf melding kan maken van het bereiken van een kritisch aantal draaiuren, slijtage, vibraties of mogelijke storingen, weet u precies welk onderdeel u wanneer nodig heeft. Met deze kwantitatieve forecast richt u de sourcing van deze spare parts efficiënt in. PeachGroup ontwikkelde voor preventieve storingsmeldingen PeachConnect. Hiermee geeft de machine u een melding wanneer een onderdeel moet worden vervangen. Klik hier voor de werking en voordelen van PeachConnect

Software voor spare parts management

Voor spare parts management heeft PeachGroup kennis van meerdere softwaremodules: SAP WM (Warehouse Management), SAP MM (Material Management), en in het geval van sourcing van SAP CS (Customer Service) en SD (Sales & Distribution). Met deze modules kunt u inzicht in en overzicht van de beschikbaarheid en financiële waarde van uw spare parts krijgen. De processen verlopen efficiënt en u heeft maximale grip op de kosten. Bekijk hier de software modules waar wij vergaande kennis van hebben.