Het plannen van correctief en preventief onderhoud is een voortdurend balanceren tussen enerzijds de noodzaak van een goede dienstverlening aan de klant en anderzijds de beschikbaarheid van capaciteit en onderdelen.
Om de juiste beslissingen te kunnen maken, is duidelijkheid over het onderhoudsobject en de locatie noodzakelijk. Zeker wanneer een callcenter de storingsmeldingen afwerkt moet hiervoor een compleet script worden gevolgd. De bij het object behorende productdata dienen direct beschikbaar te zijn, zodat u weet om welke onderdelen het gaat. Even belangrijk is inzicht in de beschikbaarheid van de onderdelen en de monteur die voor de job gekwalificeerd is. Als laatste moet u een goede weging kunnen maken van de prioriteit. Wanneer dit niet goed georganiseerd is, gaat het in de praktijk vaak mis. Een niet gekwalificeerde monteur wordt met de verkeerde materialen op de opdracht afgestuurd, regulier onderhoud wordt niet ingepland of storingsmeldingen krijgen niet de juiste prioriteit. Op deze wijze worden geld en capaciteit verspild en heeft de klant een gegronde reden tot klagen.
Door de aanpak van PeachGroup krijgt u het inzicht en overzicht om goed te kunnen plannen. Dit met een hogere efficiency, een minimalisatie van fouten en een betere serviceprestatie als resultaat.
Centraal in de aanpak van PeachGroup staat het correct en snel registreren van de vraag. De ingangen hiervoor zijn divers. Een kleine greep uit de processen waar wij ervaring mee hebben:
Voor intake management maakt PeachGroup gebruik van SAP PM en SAP CS. Voor dispatch management heeft PeachGroup naast SAP MRS ervaring met meerdere te koppelen systemen, zoals Mobile X, Click Schedule, Tensing en TomTom WEBFLEET. Met deze systemen kunnen planningsprocessen worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd. Hierdoor is altijd de juiste medewerker op het juiste moment met het juiste materiaal op de juiste locatie. Bekijk hier de software modules waar wij vergaande kennis van hebben.