1. SAP S/4HANA-migratie: Eind 2027 moeten SAP-klanten hun migratie naar SAP S/4HANA hebben voltooid, inclusief alle processen voor customer service. Op dat moment eindigt de ondersteuning voor de voorgaande versie SAP ECC. Tot nu toe zijn echter slechts enkele SAP klanten overgestapt op SAP S/4HANA; de meeste bevinden zich momenteel nog in de evaluatie- en planningsfase.
2. De end-to-end digitalisering van customer service met SAP is een andere noodzakelijke bouwsteen binnen de digitale transformatie van bedrijven en de basis om concurrerend te blijven, vooral internationaal. Huidige crises zoals Corona en knelpunten bij leveringen hebben aangetoond hoe belangrijk dit is. Hier is het ook belangrijk om de digitale verbinding over de bedrijfsgrenzen heen te implementeren en partners, onderaannemers en klanten in de processen te integreren.
3. Individueel maatwerk: Om te overleven op de wereldmarkt en zich te onderscheiden van de concurrentie, moeten bedrijven hun klanten uitstekende service en individuele producten bieden. Daarvoor hebben ze echter ook individuele IT-oplossingen nodig die aan hun behoeften kunnen worden aangepast en die zo kosteneffectief mogelijk moeten zijn, snel moeten kunnen worden geïmplementeerd en zonder extra migratiekosten moeten kunnen worden gebruikt.
4. Investeringszekerheid op lange termijn: SAP klanten die vandaag investeren in nieuwe software op het gebied van field service of onderhoud willen er zeker van zijn dat de software en de leverancier ook in de komende jaren beschikbaar zullen zijn en dat migraties en ondersteuning op lange termijn aangeboden zullen worden. Bovendien moet ervoor worden gezorgd dat de introductie en uitrol van de software volgens schema verloopt, zelfs ondanks hun individuele eisen.
5. Duurzaamheid: Wettelijke vereisten en eisen van klanten dagen bedrijven steeds meer uit om hun duurzaamheid te bewijzen, ook in technische klantenservice met SAP en in het onderhoud van hun eigen fabrieken en machines. In heel Europa roepen initiatieven zoals de Green Deal van de EU bedrijven ook op om zaken te doen op een manier die hulpbronnen spaart.
SAP S/4HANA-migratie en -integratie: SAP-klanten die al een software- of mobiele oplossing op het gebied van field service management of app voor onderhoud gebruiken of gaan gebruiken, moeten er tijdens de evaluatie of planning van hun SAP S/4HANA-migratie al rekening mee houden dat integratie in S/4HANA ook voor deze oplossingen via overeenkomstige interfaces is gegarandeerd. mobileX biedt haar klanten flexibele en toekomstbestendige ondersteuning voor de migratiestrategie van field service management en onderhoudsprocessen naar S/4HANA Service en S/4HANA EAM. Met de SAP-gecertificeerde mobileX Add-On voor SAP S/4HANA kan de integratie met mobileX-CrossMIP en mobileX-Dispatch out-of-the-box plaatsvinden.
End-to-end digitalisering: Samen met onze partners bieden mobileX en FLS SAP klanten een uitgebreid productportfolio voor de end-to-end digitalisering van hun buitendienst- en onderhoudsprocessen. FLS Visitour ondersteunt dispatchers bij de inzetplanning en biedt intelligente afspraak- en ritplanning voor technische buitendienst in realtime. Dit betekent snellere inzetten en 20 procent lagere kosten door minder gereden kilometers en minder dispatchinginspanning met een hogere klant- en medewerkerstevredenheid. Softwareondersteunde routeoptimalisatie loont al met 20 middelen/voertuigen. Via de mobiele app mobileX-CrossMIP ontvangen de monteurs hun opdrachten van FLS Visitour met alle informatie over de opdracht, de klant en het materieel. Als een technicus ter plaatse vastloopt bij een reparatie of onderhoud van een installatie, kan hij ondersteuning vragen via een integratie met AI-gebaseerd kennisbeheer of service op afstand. Na afronding van de opdracht registreert de technicus de feedback en het servicerapport, dat vervolgens wordt doorgestuurd naar kantoor voor verdere verwerking. Het mobileX-ServicePlatform is geschikt voor de snelle, digitale koppeling en integratie van sub-serviceproviders in de buitendienst- en onderhoudsprocessen van bedrijven. Met deze intuïtieve public cloud-oplossing kunnen aannemers binnen zeer korte tijd aan de slag. Technici ontvangen hun opdrachten digitaal op hun smartphone en kunnen na afloop hun feedback hierop vastleggen.
Individuele aanpassingen: De huidige oplossingen combineren standaardapplicaties op het gebied van field service en onderhoud met een groot potentieel voor maatwerk. Met de mobileX-Plugins module kunnen SAP klanten eenvoudig hun eigen aanpassingen maken in de mobileX-CrossMIP mobiele app of in het mobileX-ServicePlatform. Via een eenvoudige integratie kunnen bedrijven hun klantspecifieke gegevens vanuit de SAP backend aanleveren en verwerken voor de plugins. Daarnaast vereenvoudigen de mobileX plug-ins migraties voor SAP klanten, omdat de core en de use cases van elkaar zijn losgekoppeld en een stabiele API met versiebeheer migratiestabiliteit garandeert. Dit biedt bedrijven een hoge mate van investeringszekerheid en flexibiliteit.
Investeringszekerheid op lange termijn: Onze mobiele partner de Solvares Groep bedient meer dan 3000 klanten vanuit negen locaties in Europa. De oplossingen van mobileX en FLS zijn respectievelijk al meer dan 20 en 30 jaar op de markt en worden voortdurend verder ontwikkeld. In deze context kan mobileX terugkijken op vele jaren expertise in de implementatie van field service management-projecten voor SAP-klanten, die 80 procent van ons klantenbestand uitmaken. De multiplatformbenadering van mobileX-CrossMIP ondersteunt alle mobiele besturingssystemen en biedt SAP klanten vrije keuze in hun eindapparaten.
Duurzaamheid: Door hun buitendienst- en onderhoudsprocessen te digitaliseren, kunnen SAP-klanten een essentiële bijdrage leveren aan meer duurzaamheid in hun bedrijf. Plannen met een digitale tool als FLS Visitour biedt een aanzienlijke reductie in kilometers en CO2 in vergelijking met andere planningsmethoden. Afhankelijk van het aantal orders per dag en technicus, evenals de regionale dekking van de technici, kan een reiskostenreductie van ongeveer 20 procent worden bereikt. Een mobiele app voor orderverwerking levert ook een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de CO2-voetafdruk van bedrijven. Besteldocumenten, formulieren, servicerapporten en meer vormen enorme bergen papier, waarvan de productie een enorme hoeveelheid hulpbronnen vereist in de vorm van hout, water en energie. Het voorbeeld van onze klant Uhlmann Pac-Systeme illustreert de bijdrage die SAP-klanten kunnen leveren aan klimaatbescherming door een oplossing voor field service management te introduceren. Door serviceorders te digitaliseren, konden alleen al op de locatie Laupheim van Uhlmann Pac-Systeme elf mappenwagens, die jaarlijks met ongeveer 2.000 papieren mappen werden gevuld, worden geëlimineerd. Al tijdens de uitrolfase bespaarde dit 35.000 pagina’s aan afdrukken per jaar, wat gelijk staat aan een halve ton hout, meer dan 9.000 liter water, 1.800 kW/u aan energie en 185 kilogram CO2.
Originele blog van onze mobileX